Executive MBA-program i Affärsadministration i Durham i Storbritannien

Se Executive MBA-program i Affärsadministration 2018 i Durham i Storbritannien

Affärsadministration

En Executive MBA (EMBA) är en examen som är avsedd för dem som redan har en hel del kunskap och erfarenhet och ger studenter de verktyg de behöver för att gå vidare i karriären. Det är inget problem att arbeta under studietiden då praktisk erfarenhet berikar själva inlärningen.

UK, Storbritannien är mer än 300 år gammal och består av fyra konstituerande länder: England, Skottland, Wales och Nordirland. Storbritannien har varit ett centrum för lärande för de senaste 1000 åren och har många gamla och framstående universitet. Utländska studenter utgör en betydande andel av studenterna vid brittiska universitet.

Be om information Executive MBA-program i Affärsadministration i Durham i Storbritannien 2018

Läs Mer

Executive MBA - Durham-ebs (dubbel Utmärkelse)

Durham University Business School
Campusstudier Deltid 2 år January 2019 Storbritannien Durham

Executive MBA - Durham och EBS, ger dig möjlighet att dra nytta av den kombinerade styrkan av två högt respekterade institutioner: Durham University Business School och European Business School (EBS) i Tyskland. Denna dubbla tilldelning bygger på både brittiska specifika och europeisk erfarenhet för att ge dig en inblick i dagens affärsvärld. [+]

Executive MBA - Durham-EBS (dubbel pris)

Du kommer att studera på två UNESCO-världsarvsliv - Durham i Storbritannien och Upper Middle Rhine-regionen i Tyskland. Eftersom Durham-EBS Executive EMBA levereras helt på engelska i en klassrumsinställning, kan du fortsätta att arbeta heltid medan du studerar eftersom de flesta undervisning levereras en gång varje månad i tre dagar block (torsdag till lördag).

Programmets starka internationella fokus återspeglas även i kärn- och elektive moduler, med den internationella affärs-kontexten valfria modulen levererad på en topp affärsdestination. De affärer och alumnianslutningar du får kommer också att stödja dig för att främja din karriär.... [-]