Civilekonom
Miriam College
Nyckelinformation
Campus läge
Manila, Filippinerna
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Nov 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Civilekonom
Magisterexamen i företagsekonomi är ett icke-avhandlingsexamensprogram som är avsett för affärsverksamma, utövare, entreprenörer, anställda i offentliga och privata institutioner och högskoleutbildade studenter, oavsett deras ämnesområde. Detta program förbereder dem för ledningsroller inom områdena Human Resource Management, Strategic Marketing Management eller Innovation Management. Det är utformat för att utveckla utövareorienterade färdigheter som gör det möjligt för chefer att bidra till strategiska beslut som är nödvändiga för organisationens lönsamhet och hållbarhet.
Specialiseringsspår
Strategisk Marknadsföring
Detta spår fokuserar på beslutsfattande förmåga att hantera de strategiska komplexiteterna och utmaningarna hos ett stort antal kommersiella och ideella organisationer och funktioner. Studenterna kommer att kunna kritiskt granska marknadsmiljöns komplexitet och förbereda / rekommendera integrerade och kreativa strategiska, funktionella och operativa planer för organisationens marknadsföringsinsatser för att realisera sin vision, uppdrag och mål.
Strategisk Human Resource Management
Strategisk Human Resource Management-spår förbereder dig med nödvändiga färdigheter för att hantera komplexiteten och utmaningarna för att hantera dagens arbetskraft oavsett bransch. Du kommer att lära dig att balansera alla berörda parters intressen i genomförandet av HR-aktiviteter, upprätta en arbetsplan som använder effektiva steg för att uppnå önskad HR-praxis, utveckla teambaserade insatser som syftar till att förbättra lag effektivitet och rekommendera ändringar för att förbättra befintlig HR politik, rutiner, program och system.
Innovationshantering
Innovation Management-spåret kommer att utveckla dina innovationshanteringsegenskaper genom extern kunskap, avancerad kompetens, samarbete och tillämpning av nya tekniska kombinationer anpassade till företagens snabbt utvecklade behov. Du kommer att lära dig:
- framgångsrik marknadsföring av nya produkter och tjänster med hjälp av designtänkande, medskapande, engagemang, observation och prototypteknik i design
- utveckling av innovativa lösningar på komplexa affärsproblem, tillämpning av kunskap, interventioner och analytiska tekniker
- Strategiskt beslutsfattande som gör att en organisation kan relatera till sin marknad, resurser, mål och miljö.
Karriär
En MBA-examen förbereder våra studenter för många typer av karriärer. Som MBA-innehavare kan de välja att bli ledare inom sitt utvalda område och bli:
- Affärsanalytiker eller strateg
- Professorer i näringslivet
- Affärsutvecklingsanalytiker, associerad eller chef
- Entreprenör / grundare
- Operations Manager
- Utbildnings- och utvecklingschef
- Personalchef
- Förvaltningskonsult
- Marknadsföring eller ekonomi, analytiker eller chef
- Projekt-, produkt- eller programhanterare
- Reklam- / marknadsföringschef
- Business Operations Manager
- Försäljningschef