MBA Fashion Management - Media Major
IFA Paris
Nyckelinformation
Campus läge
Paris, Frankrike
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
24 - 24 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 14 800 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Ansökningsavgift 150 EUR
Introduktion
IFA Paris MBA -certifierad av FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Längd: 24-månadersprogram på engelska
- Campus: Paris
- Poäng: 120
- Ansökningsavgift: € 150
- Studieavgift: 14 800 €
- Begränsat till: 25 elever per klass
"Mode i sociala mediers tidsålder är mycket spännande"
Introduktion
Mer än någonsin måste modeproffs visa flexibilitet och förmåga att anpassa sig till en tuffare ekonomisk miljö, men också till förändrade konsumenttrender och förändringar i modesystemet, med ökande efterfrågan på mer hållbara och etiska affärsmetoder. Företag letar efter chefer som kan utveckla mer engagerande och sociala upplevelser för att uppmuntra konsumenterna att ansluta, och kan med säkerhet navigera innovativa strategier i en digital miljö.
Vår MBA Fashion Management har levererats sedan 2008 och har totalrenoverats för att dra full nytta av IFA Paris arv och kulturella särdrag och vår expertis inom avancerad teknik och för att anpassa mer hållbara metoder för modeindustrin.
Vår prioritet: att ge våra akademiker de utmärkta marknadsförings- och ledningskunskaper som krävs för att navigera i detta föränderliga landskap. Eftersom branschen är på väg att skapa fler nischer för att upprätthålla långsiktig lönsamhet för sina produkter eller tjänster, har vi utvecklat TRE majors som uppnår en blandning mellan den franska traditionella savoir-faire och en fördjupad förståelse för modeets framtida behov kläder, modemedier och lyxindustrin:
- Media (detta program)
- Lyx
- Kläder
Bild: en mental representation av någon eller något ... Om vi betraktar mode som ett språk är dess roll som uppfattningsmedel ett självklart. Våra kroppsformer, våra personligheter, våra stilar, är alla i viss utsträckning formade av bilden som reflekteras genom spegeln på modemedier.
Branschen genomgår en psykologisk förändring. Fram till nyligen strävade individer alltid efter att uppnå ett "önskat jag" som skulle vara en perfekt kopia av vad som återspeglas på de glansiga sidorna i tidskrifter. Nu förkastas det "önskade jaget" gradvis och konsumenterna kräver att de ska kunna se sig själva, som de är, genom linsen av medier.
MBA i modehantering - Media Major har omstrukturerats för att låta kandidater förkämpa tanken på korrekt representation. Genom en blandning av experimentella och kreativa moduler kommer de att producera visuella och konstnärliga artefakter som ser på mode genom en antropologisk lins.
Alla våra program artikuleras kring ECTS -ramarna enligt Bolognekonventionen. Efter avslutad kurs får studenterna totalt 120 hp som enkelt kan överföras om de bestämmer sig för att studera vidare. Detta program är också certifierat av FEDE (Fédération Européenne des Écoles).
Vill du ha mer information om detta MBA -program via e -post? Klicka här → Skicka mig mer information!
Detta MBA -program är också tillgängligt för onlinestudier på vår distansutbildningswebbplats IFA Paris - Lär dig online. För all information om den fullständiga onlineversionen av denna kurs, besök: MBA Fashion Management - Media Major (Online).
Antagningar
Läroplan
Kursens struktur
År 1:
Det första året ägnas åt att förvärva kärnkompetenser och kompetenser i en klassrumsmiljö.
Denna intensiva och praktiska utbildning levereras via undervisade moduler organiserade i fyra modulgrupper.
Två av dessa modulers grupperingar utgör kärnkomponenterna i MBA Fashion Management. Det är gemensamt för alla tre huvudämnena (lyx, kläder, media):
Marknadsföring & Management
Denna gruppering omfattar en serie moduler som kommer att planeras sekventiellt baserat på strukturen i en marknadsplan. Den övergripande kunskapsmassan som studenterna förvärvar kommer att förbereda dem för att:
Analysera komplexa marknadsföringsutmaningar baserat på praktiska fallstudier
Allokera resurser strategiskt för att uppnå förutbestämda mål
Skapa varumärkes-DNA som gör det möjligt att uppnå en hållbar konkurrensfördel.
Affärsfrågor
Förmågan att lyssna och tolka marknadens signaler är en nyckelkomponent hos dagens förvaltare. Den behöver odlas kontinuerligt. Inom denna modulgruppering kommer studenterna att upptäcka modeindustrins egenheter ur en ekonomisk och finansiell synvinkel.
Förutom kärnmodulen är denna Media Major centrerad kring två modulgrupperingar, som representerar nästan hälften av läroplanen:
Modekontextualisering
Denna modulgruppering kommer att hjälpa eleverna att få en djupare förståelse för modevärlden som en korsning mellan konst och industri.
Bild & Kommunikation
Studenter kommer att sättas in i ett verkligt sammanhang och utveckla sina tekniska färdigheter genom en serie praktiska workshops som sträcker sig från fotografering till kreativ journalistik.
Även om programmet är uppbyggt kring unika moduler och lärandeupplevelser, är höjdpunkten vår fakultet av skickliga och motiverade föreläsare som kommer från mer än 20 olika länder. Denna veritabla pedagogiska smältdegel låter dig dra nytta av olika kulturella perspektiv som i sin tur stimulerar din benägenhet att analysera och lösa problem på kreativa och okonventionella sätt.
År 2:
Det andra året ägnas åt att implementera och experimentera med dessa färdigheter genom att genomföra en obligatorisk praktik och utveckla Capstone-uppsatsen, ett unikt och individuellt projekt som har mycket att göra med IFA Paris learning by doing pedagogy.
I Capstone-projektet förväntas studenterna skapa en länk mellan kurskunskapen och deras praktiska förståelse av branschens aktuella bästa praxis för att förbereda en fullfjädrad plan för ett affärsföretag.
Slutligen, från början till examen, och oavsett var de befinner sig, kommer forskarstuderande på IFA Paris att dra nytta av stödet från en unik avdelning som kallas "Career and Alumni Centre".
Med utnyttjande av starka samarbeten med grupper som LVMH, Richemont eller Kering kommer Career and Alumni Center att ge tillgång till exklusiva varumärkeslanseringsevenemang, modevisningar, konstutställningar eller professionella mässor för att bygga upp studenternas eget professionella nätverk.
Krediter:
År 1: 60 hp
Marknadsföring & Management - 18 hp
Affärsfrågor - 13 ECTS
Modekontextualisering - 7 ECTS
Bild & kommunikation - 22 hp
År 2: 60 hp
Praktik - 20 ECTS
Capstone Project - 40 ECTS